dinsdag 23 oktober 2012

Dag 23. Bye Bye Yosemite, hello San Francisco!!

Ik denk dat ik langzaam aan een beetje vermoeid begin te raken, en mijn lichaam en geest reageren daarop. Moe en mijn lichaam is van streek. Dus gister bij de camper rustig aan gedaan, een broodje met een hotdog gegeten en worteltjes en wat spelletjes Yatzee gedaan, 9 uur waren we beide klaar om naar bed te gaan. Even goed slapen! Om half 5 vanmorgen werd ik wakker... Regen!!! Keihard. Het heeft sindsdien geregend. Slechte dag, goed om te rijden. We hebben naast onze plek 2 dames staan, met een tentje. Toen we vanmorgen de luxaflex omhoog deden, zag ik er 1 zeiknat in de regen staan. Ik ging een kop thee zetten voor mezelf, dus gelijk maar gevraagd of ze ook een kopje zou lusten en dat vond ze wel lekker!! We snappen niet hoe je aangenaam in het najaar in een tent, een kleine tent, kunt verblijven in een park waar het goed koud en nat kan worden! Wederom zijn we blij met ons campertje.
We hebben onze spulletjes bijeen gepakt en zijn gaan rijden richting San Francisco. Eerst nog even gaan dumpen op de camping. Onderweg naar San Francisco een aantal mooie wegen gehad door de bergen met mooie kleuren. Toen we een tankstation zagen waar propaan bijgevuld kon worden, gelijk gestopt en gevuld. Ook weer gedaan.
Nu zitten we bij Denny's, een soort van fastfood/diner achtig zaakje en we zijn in het plaatsje OAKDALE!! Ohjeah! (voor alle As The World Turns fans) Helaas geen winkeltje of zo.. Anders had ik zeker souvenirs meegenomen!!
Nadat we beide een soort van tosti hadden gegeten zijn we weer op weg gegaan, eerst nog even getankt.. $200.. Kachingggg!!
Even zuchten en weer verder.
Naarmate we SF naderden, werden de wegen breder en voller. Eerst een aantal voorsteden, maar al snel zagen we de grote heuvels voor ons liggen. Kale heuvels waar ze goed gebruik van maken.. Onwijs veel windmolens! Super goed. Het valt op hoeveel mensen hier bij of op hun huizen zonnepanelen hebben.




Ze maken hier goed gebruik van de zon en de wind!
Na het overtuffen van de heuvels, dat kunnen we niet zo hard, zeker niet omdat de wegen hier soms zo slecht zijn dat heel de camper rammelt, gingen we op zoek naar een camping. We hadden dit niet gereserveerd, dus we moesten er een zoeken. Tip voor eenieder die ook zo'n reis gaat doen.. Boek alvast een camping in de buurt van waar de rv ingeleverd moet worden, want het is zo druk en groot hier, dat het moeilijk zoeken is. Zeker campings want die zijn niet heel voorkomend in en rond SF.. Uiteindelijk in een voorstadje, op een 20 mijl van waar we morgen ochtend moeten zijn, vonden we een RV park. Geasfalteerd, maar veel wensen hebben we op de laatste dag niet meer. Full hook up is pre omdat de tanks morgen leeg moeten zijn. Must is ook een douche, want we hadden al 4 dagen niet meer gedoucht en John zn voeten waren niet meer te harden. Eerste wat we dan ook gedaan hebben is douchen en nog een wasje gedaan zodat alles redelijk schoon de tas in gaat voor de laatste week. Hierna aan de slag gegaan om de tassen in de gaan pakken. Is gelukt en na een fastfoodmaaltje in de camper zijn we klaar om de camper te gaan verlaten. Jammer maar helaas.
Het weer in SF is bewolkt, graadje of 17.. Vind ik niet zo erg!
We hebben in het hotel morgen wifi, dus we zullen weer van ons laten horen!
Nog bedankt voor de smsjes die ik van sommige van jullie heb gekregen voor mijn verjaardag! Vandaag pas ontvangst gehad, dus nu pas gelezen!! Leuk leuk leuk.

Aangezien het al 23 okt is in Nederland...
LARA, van Harte Gefeliciteerd met je 3e! verjaardag!!!!!

Oh! Excuses! Lara is over 2 dagen jarig, en Romy vandaag! 1 jaar alweer!!
We horen net dat het Zondag feest is voor beide meisjes, dus we wensen ze een hele fijne dag toe! We vinden het jammer dat we er niet bij kunnen zijn!

3 opmerkingen:

  1. Hi Guys,
    Geniet van San Francisco, ik vond het de mooiste stad waar ik ooit geweest was. Ik denk dat dat voor jullie ook zou kunnen gelden. Heel relaxed en vriendelijke mensen..
    Het weer wordt daar al weer beter heb ik gezien, de komende dagen. Wat gaat de tijd snel he, jullie laatste week alweer!
    Groetjes T & L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, jullie kunnen aan de 4daagse van Nijmegen mee gaan doen, na al die trails die jullie gelopen hebben. Knap hoor. Na het lezen krijg ik steeds meer zin om ook zo'n reis te gaan maken. Geweldig dat jullie en beer hebben gezin, daar hoop je dan toch op. Zoals papa al schreef moet SF een mooie stad zijn en ik hoop dat jullie daar nog een paar leuke dagen door gaan brengen. Voor nu dan maar weer de groetjes en tot over iets meer dan een week. XL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo luitjes, bedankt voor de felicitaties en heel veel plezier in San Francisco!
    Liefs en groetjes, R&M&L&R

    BeantwoordenVerwijderen