donderdag 11 oktober 2012

Dag 11. (10 okt). Calf Creek Falls trail.

De meneer die we gister spraken had zeker niet gelogen. Toen we vanmorgen ons ontbijt hadden genuttigd..

Zijn we in de auto gestapt op weg naar de trail. De naam: Calf Creek Falls Trail. Onderweg moesten we een paar flinke bergen over, maar wat een uitzicht. We reden over Scenic Byway 12 (absoluut een aanrader!), we komen nu in een steeds bosrijker gebied. Dit betekent dat veel van de bomen prachtig kleuren nu. En dan die uitzichten, werkelijk adembenemend. Wij weten natuurlijk niet hoe Amerika is in de andere seizoenen, maar wij raden mensen aan die dezelfde vakantie willen doen, om in de herfst te gaan. Alleen al door de kleuren van de bomen is het de moeite waard.

Bij de trail die we gingen lopen waren geen Rangers, je moet gewoon geld gooien in een bak. Ze gaan er dan vanuit dat iedereen netjes betaald. En iedereen doet dat dan ook. Hoefde wij echter niet omdat wij een pas hebben die toegang geeft tot alle nationale parken. We konden even verderop een register tekenen waarbij we aangaven met hoeveel we waren, hoelang we er zouden verblijven en waar we vandaan kwamen. We hebben een leuk informatieboekje bemachtigd waarin staat dat de wandeling deze naam heeft gekregen door de kalveren die hier vroeger werden losgelaten.

Er waren bij de trail grote parkeerplaatsen, dus hebben we de RV daar geparkeerd, achteruit in parkeren natuurlijk, zoals het een echte Nederlander betaamd (wij doen dit op veel plekken en zijn dus de enige die het doen. Zelfs mensen met de auto doen het niet). Watertjes hebben we gevuld, mueslireepje in de rugzak en daar gingen we. Tussen bergen door, langs een schattig beekje. We begonnen de trail klokslag 12 uur, dus de temperatuur liep al snel op. Gelukkig was er op de trail veel schaduw, dus we zijn niet verbrand. Het was een trail met veel afwisseling. Zandige ondergrond, stenen, rotsen en stukken met veel wortels. Ook ging het op en neer: soms was een handje nodig om van rotsen af te komen. Na anderhalf uur wandelen en veel foto's maken, kwamen we aan bij een plek in menig film niet zou misstaan.. Uit het niets kwam er een waterval uit de bergen naar beneden. Fantastisch! Helemaal verscholen tussen bergen en bomen. Beneden aan de waterval was een mooi meertje, waar vanuit het beekje begon. John was van plan een duik te nemen in het meertje, maar na even voelen kwam hij daar van terug. Dat er een aantal andere toeristen aanwezig waren en dat hij wilde skinny dippen zal ook hebben meegespeeld..
Uit eindelijk hebben we anderhalf uur gedaan over de heenweg. Aangezien we al veel foto's hadden gemaakt en op veel plekken waren gestopt, besloten we om in een 1 vaart terug te gaan naar de auto. We hebben iets meer dan een uur gedaan over de terugweg. Al met al zijn we 3 uur onderweg geweest! Door de prachtige weg er naar toe, de herfstkleuren tijdens de trail en de waterval als kers op de taart, is dit voor ons de mooiste dag tot nu toe geweest.

Na het lopen van de trail zijn we in 1 keer doorgereden naar Bryce. Gisteravond hebben we online een reservering gemaakt voor Ruby's Inn.. Deze campground ligt dicht bij de ingang van het park, dus ideaal voor ons. Er zijn restaurants hier en een supermarkt! Vanmiddag hebben we gelijk een reservering gemaakt voor morgen ochtend half 11...... We gaan paardrijden!!! Joepieeee! Super veel zin in. Daarna zijn we van plan in Bryce een trail te gaan lopen.
We laten jullie weten hoe het was!!

1. Hoi Vakantiegangers,

Erg leuk om jullie blogs te lezen, en wat een mooie foto's! Veel plezier nog daar! Groetjes Miranda

2. Hoi luitjes daar in Amerika. Wat een leventje zo he? Zo als jullie het beschrijven heeft een mens niet anders nodig. Mooie foto's trouwens. Geniet er maar goed. Groetjes Ray, El en kids.

3. Wat een mooie foto's zeg. Trouwens jullie conditie zal wel in rap tempo omhoog gaan met al die trails. Wij hebben nu min of meer al afgesproken om ook een reis zoals deze te gaan maken in 2014. Even sparen nog. Afgelopen woensdag (gisteren dus) hebben we Cyrah haar kinderfeestje gehad in villa van Alles. Leuk geknutseld en pannenkoeken gegeten. Momenteel is het hier nog redelijk weer en kunnen we zelfs nog een beetje buiten zitten. Als het goed is komen ze zometeen de glazen douchewanden plaatsen, we zullen zien, vorige week was ie ons vergeten. Het kan ook nooit eens in een keer goed gaan. We kijken in ieder geval al uit naar ons weekje vakantie in de Ardennen, wat ook mooi is maar niet te vergelijken met waar jullie zijn. Trouwens misschien leuk voor in Las Vegas om bij Pawn stores langs te gaan. Verder geen bijzonderheden vanaf hier, alles gaat zijn gangetje en lezen jullie verhalen met veel plezier. groetjes X T&L

4. Hello . Bijna op de helft van jullie reis en volgens mijn nu al om niet te vergeten. Blij met de nieuwe lens ? Iedereen heeft het al gezegt maar mooie fotos ja. Even over exp. Rob. Lodewijk is door fatima en de vlaamse tweeling eruit gestemd... oehhh en hij is pist . De teams zijn opnieuw ingedeeld. Het is erg leuk om jullie berichten te lezen . Ik wacht vol spanning jullie nieuw avontuur af ... tot snel